Някои от вас може би си спомнят една от известните сцени от филма „Когато Хари срещна Сали“, в която главната героиня – студентка в края на обучението си, в ролята - Мег Райън, вечеряйки в ресторант, успешно привличе внманието на всички посетители на ресторанта, имитирайки оргазъм, и те пожелаха да си поръчат нейното ястие.
Тази динамична сила, която наричаме социално доказателство, е добре обяснена в книгата на Робърт Чалдини „Влиянието“ като „тенденцията да виждаме действие като по-подходящо, когато го правят другите“. Чалдини твърди, че социалното доказателство е с по-голяма сила, когато не сме сигурни какво да изберем.
Традиционните реклами са пълни с примери за използване на социални доказателства: известни личности, носещи маратонки Nike и пиещи Pepsi; експерти, които ни съветват каква паста за зъби трябва да използваме за полиране на зъбите или защита на венците.
В допълнение към гореспоменатите методи има някои други работещи способи на доказателство в социалните медии: одобрения от потребители, приятели / хора, които познавате, и от голямата група други хора.
Благодарение на глобалната мрежам ние можем да получим каквато искаме информация 24/7 чрез социалните мрежи. Подобно на рецензиите и оценките на приятелите, мненията на масата са много използван източник на информация и играят ключова роля като спусък на решението за покупка.
Можете доста бързо да публикувате реклама във Facebook, да я рекламирате сред своите последователи и друга аудитория, да спечелите лесно лайкове, като по този начин съберете голямо количество социални доказателстви за вашия продукт или услуга, което може да бъде добър стимул за бъдещи продажби.
Оценките на TripAdvisor и Airbnb, са пример за социални показатели, а съшо така и препоръките на LinkedIn. Те не показват как успешно можем да използваме социалните медии, за да стимулираме мнението на други хора и да постигнем търсени маркетингови резултати.
Това е много очевидно - мнозинството от нас просто избират да следват тълпата.
Да заделяме част от рекламния бюджет за реклама и комуникация в социалните мрежи е вече стандартен елемент от маркетинговата политика на всяка компания. Има и такива, за които рекламата в социалните мрежи е единственото разумно действие, защото тя е в пъти по-достъпна в сравнение не само с телевизионната, но и с много други видове реклама като радио, билборди и т.н. Не бива да забравяме и недостижимото предимство на онлайн рекламата – възможността да достигнем до точната целева група.